Rurouni Kenshin, Live-Action.

Ahir vaig anar al Media Markt amb el meu nòvio per arreglar el seu ordinador. La cua era interminable, així que vàrem acabar fent voltes per allà dintre sense res més a fer.

Curiosament, a una d'aquestes televisions gegants que mai de la vida em podré comprar, hi havia el Live Action de Rurouni Kenshin. 

Com que no teníem res més a fer, decidírem spoilejar-nos un poc i veure un tros, tot i que ja estàvem advertits sobre la "qualitat i fidelitat" dels Live Action. Tot i això he de reconèixer que em va agradar així que pel vespre la vaig veure sencera!

Rurouni Kenshi, Live Action

L'argument ens trasllada a l'any 10 de l'era Meiji, concretament a la capital de Tòquio on un assassí del Bakumatsu, el Hitokiri Battosai està sembrant el caos en nom de l'escola de la Kaoru Kamiya. Fins aquí tot com coneixem i fidel al manga.

La història varia en diversos detalls: el Yahiko ja és deixeple del dojo quan el  Kenshin arriba i el principal antagonista no és altre que el Kaneda Kanryu, el comerciant sense escrúpols que cerca estrendre el seu negoci de tràfic d'opi. Aquí trobem també la Megumi al seu servei i, curiosament, el Kurogasa que també treballa pel Kanryu sota el nom de "Hitokiri Battosai".

Com al manga: la Megumi cerca protecció amb el Kenshin i ella retorna amb el comerciant per evitar que facin mal als seus amics. Després de batalles èpiques, la Kaoru ha estat segrestada pel Jin'ei i el Kenshin haurà de donar el seu millor esforç per salvar-la.

Opinió personal. 

És una pel·lícula molt èpica i, sincerament, m'hauria agradat haver-la vist abans. Hi ha escenes que són sublims: especialment em va cridar l'atenció la primera escena que té lloc a la batalla de Toba Fushimi; una lluita crua i violenta per decretar-se guanyador. Em va agradar molt l'arribada del Saito Hajime, Capità del tercer esquadró dels Shinsengumi que assassina tranquil·lament sense treure's el cigar de la boca.


Una altra escena digna de menció és el passat del Kenshin, amb un flashback molt emotiu amb la Tomoe, no sense oblidar que també es rememora la lluita contra el marit de la Tomoe que li fa la primera cicatriu. No m'esperava gens que incloguessin aquesta escena a la pel·lícula ja que cronològicament se situa després de la batalla de Kyoto, però em va encantar que hi formés part d'aquest Live Action
 
Una altra bona sorpresa varen ser els personatges o, en aquest cas, hauria de dir els actors. Tots molt ben triats, increïblement molt ben caracteritzats. El Kenshin està molt treballat, fins el més mínim detall, com el realisme de la cicatriu o el color dels cabells, amb un to vermellós però sense ser inversemblant. Sense cap dubte l'elecció del Takeru Sato va ser més que encertada. 

No puc dir el mateix de la Kaoru. Al principi del manga (que és la part que se'ns vol presentar a la pel·lícula), la Kaoru és una noia forta, decidia i, fins i tot, inconscient del perill que corre. Al Live Action li he vist pocs moments de decisió i lluita i els pocs que ha protagonitzat sempre han estat entel·lats per l'aparició del Kenshin.
La Megumi està perfectíssima (i això que mai m'ha caigut massa bé) al igual que el Yahiko o el Jin'ei. El Sanosuke està regular; sense estar malament crec que es podrien haver currat molt més la seva caracterització. He vist cosplayers que s'assemblen més.

Ara, per a mi, sense cap mena de dubte, el millor és el Saito Hajime. Una actuació brillant, perfecta!

I si ara em volgués posar massa crítica podria demanar pels Oniwabanshu. I l'Aoshi? Eren molt vitals pel desenvolupament posterior de la història. Espero que ara que estan filmant la saga de Kyoto ho prenguin en consideració i com a mínim introdueixin l'Aoshi. 

Quant a la música, té els seus alts i baixos. Hi ha moments en que és molt èpica però d'altres, com a les batalles a dins la mansió del Kanryu, no acaba de sincronitzar del tot bé amb l'escena.I finalment, he de fer una referència obligada a l'ambientació que és perfecta: els kimonos, el dojo, la mansió del Kanryu, les sabates de fusta, les katanes... tot perfecte!


Veredicte

9/10

En conclusió, m'esperava una altra cosa d'aquesta pel·lícula. Vull dir que no m'esperava que m'agradés tant. No és del tot fidel al manga, però tampoc s'inventen massa cosa i val la pena veure-la només pels personatges molt ben aconseguits i per les localitzacions.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada