Suzumiya Haruhi no Yuutsu

Informació general

 Títol original: Suzumiya Haruhi no Yūutsu 涼宮ハルヒの憂鬱  
La melancolia de la Haruhi Suzumiya
Autor: Nagaru Tanigawa
Basat en: novel·la lleugera
Gènere: Shonen. Supernatural, humor i slice of life.
Estudi: Kyoto animation
Capítols: 14 (Hi ha una segona temporada)
Any: 2006


Argument


El Kyon és un estudiant de secundària superior que recentment ha deixat enrere les seves fantasies de successos paranormals, viatgers del temps i aliens. No obstant això, quan tria parlar amb una noia excèntrica que respon al nom de Haruhi Suzumiya el primer dia de classe, intencionalment deslliga una cadena d'esdeveniments que el duen a situacions completament diferents del món real.

La Haruhi cerca entre tots els clubs de l'escola algun que li cridi l'atenció sense tenir èxit, així que el Kyon involuntàriament li dóna a la Haruhi la idea de fundar ella mateixa un club. La Haruhi recluta el Kyon per la força perquè l'ajudi a fundar el club al qual bateja amb el nom de Brigada SOS, acrònim de Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no Dan (Salvar el món amb una sobredosi de diversió: la Brigada de la Suzumiya Haruhi)

La Haruhi va "segrestant" persones que ingressar al seu club: la Yuki Nagato, la Mikuru Asahina i l'Itsuki Koizumi tot i que totes i cadascuna d'elles tenen una raó de pes per seguir a la Haruhi i les seves excentricitats perquè la protagonista, sense saber-ho té un gran poder per canviar la realitat.



Opinió personal

Recomanació: Haruhi Suzumiya no Yuutsu NO va ser emesa originalment amb els capítols ordenats de manera cronològica i aquesta és la gràcia de l'anime: veure-ho desordenat com va ser emès, fent que et provoqui un desconcert i que et deixi amb el misteri. Si decidiu veure'ls de manera ordenada -com se'ns presenta molt sovint a les pàgines de visualització online- l'anime us quedarà en res. Mireu-la desordenada, de manera fidel a l'emissió original i us agradarà més.  

Punts a favor
  • La Yuki i el Kyon. El fet que la història estigui centrada en la Haruhi i contada pel Kyon s'agraeix molt perquè contada per la Haruhi hauria estat molt insuportable. 
  • L'opening i el famós ending del ball que hem vist tantes vegades imitat i parodiat a altres animes. Els dos tenen molt de ritme i la melodia t'enganxa sense que te n'hagis adonat.



Punts en contra 
  • Comença molt bé, amb un capítol completament absurd on no saps que està passant però no pots deixar de riure i que deixa el llistó tan alt que durant el decurs de l'anime es troba a faltar molt aquella bogeria sense sentit. 
  • La Haruhi en si és una de les coses que em va desagradar d'aquest anime. Està clar que té aquesta personalitat amb l'objectiu de fer riure i que és una paròdia però, de totes maneres, és que no puc sofrir les persones com ella: manipuladores, egocèntriques, consentides, que sempre volen ser el centre d'atenció i que has de fer sempre el que ella vol sense poder ni tan sols opinar. Amb aquest llistat de qualitats m'ha estat impossible estimar-la.
  • El Koizimi és un personatge que m'encanta i que crec que podrien haver desenvolupat molt més. El pobre té molt poc protagonisme... 

Veredicte

5/10


Comença molt bé però va perdent força a mesura que va avançant. És una història divertida, però sense res més i pel meu gust hauria estat molt més entretinguda si s'haguessin centrat molt més en els poders sobrenaturals que en l'slice of life. 

Sense estar malament li poso un 5 perquè la Haruhi és odiosa i insofrible. 

2 comentaris :

  1. Vaja no t'ha agradat gens el personatge de la Haruhi pel que veig. No és que m'encanti però la prefereixo i fins a cert punt està bé per mi, sobretot davant de la Mikuru que no la suportava.
    Vaig veure l'anime fa molt de temps i em va entretenir sense arribar a més i potser per les expectatives alta em va defraudar una mica. Jo el vaig veure per l'ordre cronològic per no arriscar-me.
    Salutacions ^^

    ResponElimina
  2. Jajajajaja, la Mikuru pobreta em fa entre llàstima i ràbia. Llàstima perquè la Haruhi fa amb ella el que vol i ràbia perquè només plora i no fa res, és molt inútil. No entenc com els del futur la varen elegir a ella per posar-se en contacte amb la Haruhi xD En realitat qui també és molt maltractat és el Kyon, és un pobre pringat. Suposo que per això la Haruhi m'ha acabat caient malament, perquè el Kyon tampoc es mereix el tracte que rep...

    Jo en ordre cronològic la vaig veure fins el 5 i després vaig canviar. Com que mirant-la "desordenada" tens un poc més d'intriga era el que m'animava a continuar-la, sinó potser no hauria aguantat fins el final xDD Coincideixo amb tu, m'ha entretingut però també m'ha defraudat, m'esperava alguna cosa més.

    Una abraçada ben gran Rikanna!! ;D

    ResponElimina