Durarara!!

Informació general



Títol original: デュラララ!!, Dyurarara!!
Autor: Ryohgo Narita
Basat en: Novel·la i manga
Gènere: Shonen. Acció, aventura, fantasia/sobrenatural, slice of life, romàntic.
Estudi: Brain's Base
Capítols: 24
Any: 2010




Argument

El Mikado Ryūgamine, un noi tímid i poc xerraire arriba des del seu poble a viure a la ciutat d'Ikebukuro, on es troba amb el seu amic de la infància, el Masaomi Kida.

Però Ikebukuro no és una ciutat pacífica i els seus habitants són molt peculiars: des d'un cambrer massa violent, una banda anomenada Dollars i la famosa motorista sense cap

Tot aquests personatges dispars conviuen amb les bandes de color: els mocadors grocs, els quadres blaus... tot un caramull de bandes en les quals els únics sense color són els Dollars. La història es centra en els habitants d'aquesta ciutat i com les seves vides es van entrellaçant en determinats moments. 


Opinió personal

No sabia què m'havia d'esperar de Durarara. Llegint d'entrada l'argument no em va dir massa ni em cridava especialment l'atenció, però tenia tanta fama i tothom em deia que era tan bona que vaig decidir donar-li una oportunitat. I vaig fer bé!

Durarara m'ha agradat molt, no pel que narra en si, sinó per com està contada la història. Per a mi la clau no ha estat l'argument en si mateix, sinó com l'argument es va desenvolupant de la manera més natural possible i amb moltíssima intriga: la vida dels personatges es va entrellaçant entre ells, les accions que fa un repercuteixen en els altres, tot contat d'una manera sublim i molt interessant. 

És una història de personatges on es reflecteixen molts àmbits: el seu passat que els persegueix, els seus misteris, els dubtes, preocupacions... tot en un mateix entorn: la ciutat d'Ikebukuro que a la vegada es converteix en escenari i personatge. 

L'acció va avançant presentant-nos diferents misteris que envolten la trama: el cap de la Celty, els mocadors grocs, els Dollars, la misteriosa assassina Saika... casos que a la fi convergeixen, tot i deixar molts temes oberts esperant per la segona temporada que s'estrenarà aquest pròxim gener. 

En general l'anime tracta molts els temes més enllà de l'slice of life: des de l'amistat, el remordiment, la solitud, la inseguretat, l'amor, la violència i un tema que m'ha agradat molt: el de conèixer gent per internet i sentir-te plenament integrat en un grup de gent que no hauries pogut conèixer d'una altra manera. Tot això de mà d'uns personatges que valen moltíssim la pena!

Tot plegat amb una animació molt bona, molt millor que el seu predecessor Baccano! (anime amb el que fan moltes referències), amb uns colors molt brillants i vistosos, creant una estètica molt característica d'aquest anime. 

La banda sonora espectacular, així com els openings i els endings, tots molt ben triats i amb molt de ritme.

En general m'ha agradat molt, ha estat una grata sorpresa ja que no sabia exactament què esperar de Durarara! És un d'aquests animes que, si ho expliques sembla que no és gran cosa, però si el mires veuràs que realment val la pena.



Veredicte 

8/10

Millor comenceu l'anime sense saber exactament de què va i haureu triomfat! Deixeu que Durarara us absorbeixi poc a poc i no podreu aturar de veure-la! 

2 comentaris :

  1. Em crida molt l'atenció així que potser algun dia li donaré una oportunitat.
    Gràcies per ressenyar-la^^

    ResponElimina
  2. Bones RiKanna! A mi no em cridava massa l'atenció d'entrada però al final m'ha acabat agradant molt més del que em pensava! Dóna-li una oportunitat i segur que no et decebrà!

    Una abraçada! ;D

    ResponElimina